Det er lov å NYTE!

De dagene hvor alt stemmer er magiske. De små øyeblikkene hvor ingenting gjør vondt, de er gull verd. Jeg nyter de øyeblikkene så godt som jeg kan. For jeg må bli flinkere til å nyte. Bare glemme alt annet, og fokusere på det som er så godt! Da kan man sanke inn energi til de vonde stundene. Det er blitt viktigere og viktigere for meg de siste månedene. For når angsten kommer nådeløs og sterk, så må jeg huske på de gode dagene. For jeg har aller flest av de gode dagene nå. Og det er jeg veldig glad for. Jeg må tåle at livet mitt svinger veldig. Men jeg kommer meg alltid gjennom det som er vondt. Jeg står stødig gjennom stormene, og skal virkelig nyte de gode dagene som kommer etterpå!

Det er virkelig lov å nyte! Jeg fortjener det, og jeg trenger å si det til meg selv. Jeg skal ikke bare gå og lure på når neste smell kommer. Det blir man ikke god av. Jeg har derfor bestemt meg for at de dagene som er gode, de skal jeg bruke veldig godt til egen pleie også. Ikke bare for alle andre rundt meg. Det er krevende å leve en hverdag med mine utfordringer. Da er det ekstra viktig å nyte de små tingene i livet. Jeg nyter et kafebesøk med en god venninne, eller en liten tur på neglesalong. Jeg koser meg foran tv med gamle programmer og strikketøyet. Jeg er sosial, og ler sammen med gode venner. Oppvask og klesvask blir kan vente noen timer. Jeg finner det alltid igjen etterpå.

Jeg håper at Du også klarer å nyte! Vi fortjener det, og det må vi minne hverandre på. En travel hverdag med tidsklemme spiser oss ofte opp. Jeg håper at Du kan unne deg et godt øyeblikk med kopp kaffe eller brus. Gi deg selv et lite pusterom mellom slagene. Da kommer ny energi til deg, og dagen blir så mye letter å komme seg gjennom! 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg