Jeg er annerledes enn før….

Jeg kjenner at jeg er i en forandring. Det foregår flere prosesser samtidig. Jeg er jo fortsatt meg, men likevel ikke meg. Veldig mange ting har forandret seg de siste årene, og jeg sliter litt med å henge med iblant. Jeg har kommet meg velberget gjennom mange skifter i livet. Det er i ferd med å ordne seg for meg og mine kjære. Men livet har satt veldig dype spor. Det er ikke til å lenge under en stol at det handler om svært alvorlige ting. Jeg verken kan eller vil fortelle dere alt. Men når jeg skal komme meg gjennom store endringer, så tar det veldig lang tid. Jeg kan ikke gjøre annet enn å ta et steg om gangen. Det er veldig viktig for meg å være et menneske som vil meg selv godt. Min viktigste oppgave nå er å jobbe med min selvfølelse. Den trenger virkelig å bli pusset opp.

Jeg skal pusse vekk alt det vonde som sitter fast i sjelen. Gradvis skal de vonde ordene forsvinne fra livet mitt. Jeg trenger blanke ark, og masse kjærlighet. Det er godt å kunne dele hverdagen min med min kjære. Han gir meg den tryggheten og kjærligheten som jeg trenger. Det er både spennende og skummelt på samme tid. For jeg vil svært gjerne videre i livet mitt. Men det er litt skremmende å bli kjent med meg selv på nytt. Jeg skal våge å like den nye Wenche! Det er en veldig stor oppgave. Noen ganger virker det altfor vanskelig. Men jeg må få jaget vekk alle de negative tankene som holder meg tilbake. Jeg må kutte de strengene som kveler meg. De må bort for godt!

Jeg har endret mitt utseende. Jeg har latt håret få gro, og jeg har min egen hårfarge. Jeg lakker neglene mine, og jeg tar bedre vare på meg selv. Jeg koser meg med klær og mote. Jeg føler meg friere enn noen gang. Men likevel har jeg en lang vei å gå. De vonde ordene inni hodet mitt tar altfor lett tak i meg, og kaster meg i bakken. Jeg skal jobbe beinhardt for å bli kvitt dem! Det blir en lang kamp med mange runder. Det er en seig motstander jeg kjemper mot. Men jeg skal vinne til slutt. Uansett hvor mange runder det måtte bli! Jeg skal være sterkest til slutt!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg