Klær gjør meg sterkere!

Jeg har merket en veldig stor forandring hos meg selv de siste månedene. Jeg merker at jeg trenger å kle meg på en viss måte når jeg skal representere i frivillig arbeid. Jeg har et behov for å ha en garderobe som jeg trives med, og som på en måte styrker min selvtillit når jeg skal delta på ulike møter, kurs og konferanser. Jeg har derfor anskaffet meg en del plagg de siste månedene, og har et fint utvalg med klær som jeg kan bruke. Jeg merker at når jeg steller meg, og kler meg opp, så “skrues” jeg på! Da skjønner liksom både hode og kropp at jeg skal ut på noe som betyr noe for meg. Jeg trenger å føle meg skikkelig vel, og da må klær og sko være på plass.

Jeg vet veldig godt at selvtilliten ikke skal sitte i det ytre. Tro meg, jeg jobber masse med den mentale biten på dette området. Men jeg vil likevel ikke undervurdere den effekten klær har på min situasjon. Når jeg tar meg tid til å kle meg opp, så merker jeg at der skjer en endring i min egen selvfølelse. Jeg føler meg bedre og finere. Der ligger ikke en usikkerhet i mitt utseende på samme måte som der var før. Det mener jeg er positivt. Jeg er ganske flink til å kombinere plaggene mine, og da blir ikke utgiftene så veldig store heller. Men jeg føler meg bedre nå enn tidligere da jeg kun gikk i joggedress og hettegenser. Når man tar bedre vare på seg selv og eget utseende, så har man det bedre med seg selv på det mentale plan også.

Jeg er med å veldig mye nytt. Jeg deltar på arrangement som jeg aldri tidligere hadde trodd jeg skulle være en del av . Jeg tar ordet i mange sammenhenger, og ytrer mine meninger. Jeg er aktiv på sosiale medier. Da vil jeg svært gjerne se bra ut, og være i balanse med meg selv. Et fint antrekk og litt sminke kan hjelpe meg til å bli tryggere i den oppgaven jeg skal utføre. Det henger sammen om vi liker det eller ikke. Jeg har funnet igjen en interesse for klær og mote som har ligget veldig brakk i flere år. Det ser jeg på som positivt.  Når man har det vanskelig psykisk, så orker man ikke tenke så mye på slike ting. Men nå er jeg kommet et stykke på vei i min prosess, og jeg begynner å finne mitt nye jeg.

Jeg liker meg selv, jeg!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg