Julepynten er kommet på plass!

I løpet av få timer på søndag fikk vi pyntet huset til jul! Jeg husker veldig godt fra år til år hvordan pynten skal være, så det går egentlig veldig kjapt for meg å pynte til jul! Hver ting har sin faste plass, og jeg er like glad hver eneste gang vi er ferdige med det. Jeg er nemlig ikke så veldig glad i å pynte, men akkurat til jul så må jeg også gjøre en innsats for å få julestemning. Vi har fått frem all pynten utenom juletreet. Det har vi tradisjon på at vi pynter rett før julen starter for alvor! Men vi har fått hengt opp lys utenfor, og det er alltid veldig koselig!

Det er veldig viktig for hele familien at vi holder alle tradisjoner ved like! Jeg er derfor ekstra opptatt av å lage det så koselig som mulig i denne adventstiden. Ungene har fått inn egne adventsstaker i sine vinduer, og det liker de veldig godt. Ellers så har jeg fokusert på å pynte litt etter ulike tema. Vi har en egen plass for stallen og alle englene våre. Det er liksom et eget symbol på julen for oss. Det er alltid litt høytidelig å ta frem selve stallen. Det minner meg veldig om hvorfor vi feirer julen!

Nå skal vi bruke de neste ukene på å komme i skikkelig julestemning! Jeg ser frem til en rolig feiring her hjemme i Mandal. Det skal bli deilig når vi endelig kommer frem til selve julen. Jeg håper at de ukene vi har nå i adventstiden blir fylt med koselige minner og opplevelser. Jeg skal i hvert fall i gang med å lage julekaker og julesnop!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg