Glemmer du å puste?

Vi er midt inne i en hektisk førjulstid. Alle sammen har mye å gjøre, og mange ting som skal ordnes før julen ringes inn. Det kan fort oppstå masse stress hos både store og små. Glemmer du å puste? Gir du deg selv tid til å puste med magen? Jeg håper at du kan tenke litt over det spørsmålet. For det er faktisk veldig viktig. Jeg merker at når jeg blir stresset, så forsvinner mitt pusteanker. Da er jeg ikke i balanse med meg selv. Det blir mye kaos, og følelsene løper løpsk. Det er ikke noe som jeg setter pris på. Det er faktisk veldig ubehagelig.

Jeg lærte om pusteankeret da jeg gikk på kurs i Mindfullness i Egersund. I begynnelsen likte jeg det ikke i det hele tatt. Jeg følte det var meningsløst prat. Men etter hvert som kurset steg fremover, så skjønte jeg sammenhengen. Nå kan jeg blant annet ta blodprøve uten problemer hvis jeg fokuserer kun på å ha mitt pusteanker. Da lar jeg ikke redselen ta overhånd, men fokuserer på å puste riktig. Jeg finner en balanse som roer meg ned, og jeg opplever å mestre situasjoner som tidligere var veldig vanskelige å gjennomføre.

Jeg vil be deg om å puste litt med magen! Julen kommer til oss om vi er klar eller ikke. Gi deg selv mulighet til å glede deg over små ting i hverdagen. Det er så utrolig deilig å kunne nyte de små øyeblikkene som dukker opp. Jeg har lært meg å ta hensyn til egen pust i hverdagen. Det er veldig viktig for meg. Jeg trenger ro og kontroll. Pusten kan jeg faktisk kontrollere. Det roer meg ned igjen hvis angsten kommer på besøk. Pust litt ekstra med magen i dag! Senk skuldrene litt, og nyt det gode som kommer din vei!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg