Jeg deler ikke ut magi!

Når jeg holder mine foredrag eller skriver på bloggen, så forsøker jeg å hjelpe andre mennesker. Men jeg deler ikke ut magi! Jobben må hver enkelt gjøre selv. Det er til tider slitsomt å finne sin egen vei videre i livet. Men så lenge man fortsetter, så vil det på et tidspunkt løse seg for de aller fleste. Jeg merker at flere og flere brikker faller på plass i mitt liv. Det er fortsatt vanskelig i perioder, men det går fremover. Jeg kan faktisk se en veldig stor forbedring selv. Mange ganger er det vanskelig å se ting selv, men denne gangen har jeg merket det helt selv.

Jeg vil veldig gjerne gi gode råd, og være en person som bryr meg om min neste. Det er noen ganger veldig vanskelig å ikke kunne hjelpe nok. Men man kan ikke gjøre jobben for dem. Da blir det ikke ekte og varig endring. Det er nemlig veldig viktig at man jobber frem endringer innenfra i en selv. Da blir det en varig endring som vil hjelpe deg videre i livet. Jeg har gått veldig mange runder med meg selv. Det er mange prosesser som tar veldig lang tid. Men jeg er villig til å gå de stegene. For jeg ønsker så inderlig å komme videre i livet mitt.

Hvis jeg hadde en magisk krukke, så hadde jeg nok dukket ned i den selv! For det er en tålmodighetsprøve mange ganger. Men så er det ekstra godt når man endelig kommer et steg videre. Jeg gleder meg over de små stegene som jeg tar hver dag, og heier på alle dere som også kjemper! Sammen kan vi bli veldig sterke. Men vi må tørre å snakke sammen om det som er tungt og vanskelig. Jeg har en stemme ut i det offentlige rommet, og den ønsker jeg å bruke fornuftig. Jeg kan ikke love underverker for dere. Men jeg tror virkelig at ting vil bli bedre etter hvert. Så lenge man vil fremover, så er mulighetene veldig store!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg