Hvordan blir julen for Deg?

Når julen ringes inn, så er det noen som gråter. Når vi spiser julemiddagen vår, så er der noen som sulter. Mens vi koser oss med familien, så er der mange som sitter alene. Julen kommer mot oss, og veldig mange mennesker gruer seg veldig til disse dagene. For alt som er vondt, blir på en måte ekstra vondt i julen. Familiefeider blir ekstra synlige og vanskelige å håndtere.  Det gjør meg trist. For jeg har pratet med  veldig mange mennesker den siste tiden som gruer seg til jul. Alle har sine årsaker, og det er vanskelig å se at de sliter.

Jeg kan ikke ta bort alt det som er vondt. Men jeg kan være en venn som bryr seg. Jeg kan sende noen varme tanker til akkurat de som sliter. Jeg vet at noen kommer til å slite disse dagene, og tårer vil renne nedover kinn. Jeg kan ikke si at jeg forstår fullt og helt. For jeg gleder meg til julen, og har familie rundt meg. Jeg er veldig heldig. Men vil så gjerne fortelle at jeg er glad i akkurat deg, og ønsker å være din venn. Jeg har masse varme som jeg ønsker å spre til alle som føler det vanskelig nå i julen. Det er en av årsakene til at bloggen min ikke tar noen juleferie. Jeg vet nemlig at en del mennesker leser den, og at det hjelper dem gjennom dagen. Det betyr veldig mye for meg å kunne hjelpe.

Det er lov å si at man gruer seg! Vi må erkjenne at det er vanskelig for mange mennesker å komme seg gjennom julen. Jeg håper så inderlig at det kan gå bedre enn man tror. Jeg håper at bloggen kanskje kan være et lyspunkt gjennom tunge dager. Det er derfor jeg skriver hver eneste dag. Jeg ønsker å hjelpe andre mennesker som har det vanskelig iblant. Det er nemlig kjærlighet og omtanke som julen bør stå for. Vi må være rause mot hverandre, og godta at det ikke alltid er like enkelt og koselig!

Jeg vil sende deg noen gode tanker gjennom julen! Dere skal vite at jeg har veldig mange av dere i tankene mine denne julen. Jeg håper at Dere ser at jeg bryr meg om dere, og ønsker alt godt. Hverdagen kommer tilbake om få dager. Vi kommer oss gjennom denne julen også! Varme klemmer fra meg til DEG!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg