Jeg tar bedre vare på meg selv!

Jeg har skjønt en viktig ting i det siste. Nemlig at jeg også trenger velvære. Det er blitt viktig for meg å føle meg vel. Jeg skal ta meg tid til å stelle godt med meg selv. Det er ikke bare alle andre i denne familien som skal stelles godt med. Jeg må faktisk passe på meg selv også! Jeg trenger ikke alltid å utsette den dusjen fordi alle andre vil meg noe. Noen ganger må de andre faktisk vente litt på meg. Det er godt å kjenne på den støtten som min kjære mann gir meg når det kommer til dette. Jeg har nemlig glemt meg selv ut i flere år. Jeg har hat fokuset på alle andres velvære, og glemt mitt eget. Det har resultert i en spiral som førte meg lenger og lenger vekk fra eget velvære!

Nå har vi snudd det opp ned! Nå tar jeg meg tid til å stelle godt med meg selv. Jeg merker at det gjør meg veldig godt, og jeg føler meg mye bedre. Det merker de som bor med meg også. Jeg får så mye ros av min mann. Han liker det han ser, og det er jeg veldig glad for. Det gir meg et påskudd til å fortsette med dette, og la det bli en naturlig ting i hverdagen. Jeg merker i hvert fall at det gjør meg mer kvinnelig og feminin. Jeg blir liksom gladere i meg selv på en ny måte. Det er godt å kunne se seg i speilet, og faktisk smile til seg selv! De dagene er magiske! Jeg tenker at dette er et tegn på bedring i min mentale helse. Det er jeg veldig glad for. Jeg ønsker å ha en stabil hverdag, og jeg vil tenke gode tanker om meg selv og eget utseende.

Så får vi fortsette å jobbe med innsiden også. For det er jo tross alt det som betyr aller mest på lang sikt. Men jeg har bestemt med for å nyte livet litt mer. Jeg skal kose meg litt mer. Ikke bare fokusere på det som er trist og vondt i livet. Men gi meg selv lov til å tenke over andre ting som gjør meg glad! Jeg håper at Dere unner meg denne gleden og positiviteten som jeg kjenner på. Det handler om hele meg. Alt henger sammen på en annen måte enn før. Jeg føler meg tryggere på meg selv. Jeg er selv overveldet over min egen reaksjon. Det er så deilig å kjenne at livet faktisk er veldig bra!

Vi blogges!

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg