Nå skal jeg gjøre det jeg har lyst til!

Jeg har bestemt meg for å jage etter drømmene mine! Det betyr at jeg endelig skal bruke litt mer energi å oppnå de tingene som jeg har aller mest lyst til. Det er sannelig på tide å kunne tenke på noe kjekt og spennende. Jeg har hatt noen veldig harde år, så dette smaker ekstra godt nå. Jeg har valgt å legge sjenanse til side, og virkelig forsøke på min egen måte. Det er veldig spennende for meg å endelig våge dette! Jeg har noen konkrete mål som jeg skal jobbe mot. Men hva som egentlig skjer videre, det får vi ta litt som det kommer! Jeg lærte nemlig her om dagen at man ikke trenger å ha stålkontroll på alt som skal skje i fremtiden. Man må kunne ta noe litt som det kommer. Da går man ikke glipp av de mulighetene som kommer til en. Jeg er kontrollfrik, og har alltid vært det. Så det er en stor utfordring for meg å være åpen for impulsivitet.

Veien blir til mens man går! Det er faktisk helt sant. Jeg er på et sted i livet som jeg ikke ante eksisterte. Det viser meg at man skal være åpen for nye tanker. Jeg er endelig i stand til å konkretisere mine planer. Det føles veldig godt. Jeg har laget meg en bedre struktur på dagene. Jeg spiser mer riktig, og jeg har fått i gang forbrenningen i kroppen min. Jeg har kommet meg litt mer vekk fra sofaen. Det føles godt. Der kommer noen dager som jeg nemlig må ligge der. Kroppen min sier ifra når den trenger å få en pause. Så lenge jeg gjør mine ting her hjemme, så styrer jeg jo dagen min helt selv. Jeg kan ta pauser når det behøves. Det kan være at jeg blir sliten, eller at ungene trenger mamma. da er jeg her, og alle er fornøyde. Det er ekstra gøy de dagene hvor jeg er ute på oppdrag. Da føler jeg plutselig at jeg er frisk!

Men det koster krefter. Jeg har virkelig lært at jeg må legge inn hviledager etter et oppdrag. Jeg bruker hele meg i et foredrag, så det koster masse energi. Men jeg elsker det! Det gir meg så utrolig mye, og jeg elsker å formidle mine tanker og erfaringer. Jeg gleder meg allerede til neste gang. Det er en god ting. Det forteller meg at jeg er på riktig hylle. Dette kommer til å bli spennende fremover!

Vi blogges!

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg