Den evige jakten på selvtillit!

Det er mange mennesker som tror at jeg er stinn av selvtillit! Men det er ikke tilfellet. Det er en del som tror at siden jeg fronter meg selv og eget firma, så må jeg være veldig sikker på meg selv. Men sannheten er at jeg jobber aktivt med dette hver eneste dag. Det er vanskelig å filme seg selv til stadighet, og poste bilder overalt. Jeg kjenner nesten daglig på vonde tanker om meg selv og eget utseende. Men jeg har valgt å kjempe meg gjennom dette. Jeg er ikke interessert i at mine dårlige tanker om meg selv skal få hindre meg i å hjelpe andre mennesker! Derfor kjemper jeg meg videre, og jobber for åpenhet rundt psykisk helse.

Hvis jeg skal være synlig, så kan jeg ikke gjemme meg vekk i mengden! Jeg må rett og slett våge å skille meg ut. Jeg må tørre å by på meg selv. Det er slik samfunnet vårt er lagt opp. Jeg må nemlig være synlig i sosiale medier for å være en stemme ut i det offentlige rommet. Jeg ønsker å bidra med mine erfaringer på en god måte. Da må jeg finne de kanalene som jeg har mulighet til å bruke. Jeg har ikke midler til å markedsføre på annen måte, og det er sosiale medier som er best akkurat nå. Da er det der jeg må være. Jeg kan ikke gjøre annet enn å jobbe videre for det jeg brenner for. Det føles godt. Og jeg blir automatisk nødt til å jobbe med egen selvtillit.

Jeg har blitt bedre, og min selvtillit er mer stabil enn tidligere. Det ser jeg på som en stor fordel i den jobben jeg forsøker å gjøre. Når jeg drar rundt og holder foredrag, så brenner jeg for det temaet som jeg prater om. Det overskygger redsel og vonde tanker. Jeg legger vekk det som er vanskelig, og så fokuserer jeg på konstruktive ting. Jeg får gjøre meg selv til en ressurs istedenfor et offer. For meg personlig er det en stor seier! Jeg er stolt over at jeg våger å gjøre det! Jeg prater til Dere,  og jeg filmer meg selv. Det tar på. Det er ikke så enkelt som det kanskje ser ut som. Det er hard jobbing med eget hode! Men det gjør meg friskere!

Vi blogges!

Sjekk ut www.welgforedrag.com! Der kan Du lese om mine foredrag om psykisk helse og mestring som jeg tilbyr. Jeg skreddersyr gjerne foredrag til ønsket tema! Ta kontakt på [email protected]!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg