Kommentaren som fikk meg til å gråte…

Det hender at jeg blir helt satt ut. Jeg lå på sofaen her en dag. I koseklærne og uten sminke. En såkalt hviledag. Ingen avtaler som jeg skulle rekke. Bare være hjemme og dulle med småting. Jeg var sliten, men i godt humør. Som vanlig så var jeg innom på sosiale medier mens jeg lå på sofaen. Jeg valgte å skrive et innlegg på Linkedln. Jeg postet et bilde, og skrev om at vi bloggere også er mennesker som har følelser. Det handlet om nett troll, og hvorfor jeg velger å ha lukket kommentarfelt her på bloggen min. Jeg fikk mange visninger med en gang, og en hel gjeng gav meg flotte kommentarer. Jeg svarte alle sammen, og var veldig glad for tilbakemeldingene som jeg fikk.  Så kom der plutselig en kommentar fra en person som jeg kjenner fra lang tid tilbake. Faktisk fra min aller første arbeidsplass. Jeg visste at vi hadde blitt kontakter på Linkedln, men forventet ikke å høre fra vedkommende. Så skrev han følgende melding under innlegget mitt:

“Når et lys tennes i et mørkt rom skjer det noe fantastisk. Du er et slikt lys, Wenche! Jeg heier på deg!”

Tårene mine bare kom. Jeg ble helt satt ut. Det var så ubeskrivelig fint å få den kommentaren akkurat der og da. Fra et menneske som jeg virkelig ikke forventet det fra. Alle kunne lese det, og jeg fikk sagt takk. Det er sjelden at ros kommer helt inn til meg. For jeg har liksom en gard oppe som beskytter meg til enhver tid. Men denne kommentaren gikk rett inn i hjertet mitt der og da. Jeg lot tårene få trille nedover kinnene mine. Ikke av tristhet. Men av takknemlighet. For jeg har opplevd så mye motgang i livet mitt. Da kan slike utsagn faktisk bety veldig mye i en hard hverdag. Det er mange ganger jeg lurer på om jeg kommer til å nå mine mål noen gang. Jeg glemmer faktisk det jeg har klart å oppnå allerede. For jeg vil så mye mer. Men der fikk jeg plutselig en bekreftelse på at jeg betyr noe for andre mennesker. 

Disse ordene skal jeg ta med meg videre! Sammen med alle de andre flotte kommentarene som dere skriver til meg. Dere skal vite at det betyr faktisk veldig mye for meg. Det motiverer meg veldig til å fortsette å jage drømmen min. Det er godt å kjenne at man betyr noe. Det føles enda mer riktig å jobbe videre med mine drømmer! Tusen takk!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg