Jeg har lært meg å ta valg!

Det er en kunst å ta de riktige valgene i livet. Man kan noen ganger virkelig gå på noen skikkelige smeller fordi man tok et feil valg. Jeg har opplevd det i mitt liv. Det er en dyrekjøpt erfaring som virkelig har kostet meg mye i livet. Men samtidig så medførte også dette valget at jeg fikk det vakreste i livet mitt, nemlig mine kjære barn. Alle valg har plusser og minuser. Man er nødt til å velge, og så får man resultatet etter hvert som tiden skrider frem. Det kan være svært skummelt å ta valg som man vet vil gi konsekvenser. Men det er ofte helt nødvendig for å kunne ha en god hverdag. Gjennom livet så har jeg lært meg hva det vil si å velge. For som voksen har man et helt annet erfaringsgrunnlag når man skal foreta valg. Som ung vet man ikke mye om hva det kan innebære. Sånn sett føler jeg det er lettere å ta valg nå enn tidligere i livet.

Jeg bærer på min ryggsekk, og det gjør du også. Det kan være at den inneholder ganske ulike ting, men alle må ta valg. De valgene som vi tar, former livene våre i stor grad. Jeg merker at jeg tenker mer over valgene nå. For jeg vil føle meg så sikker som mulig på at det er riktig for meg og min familie. Man vil liksom ikke gå på trynet enda en gang. Men man må våge å ta noen sjanser også i livet! Slik er det for meg nå. Jeg har fått meg en trygg og stabil hjemmesituasjon, og den betyr alt for meg. Men samtidig så er WeLG Foredrag drømmen min! Det betyr at jeg må våge å ta de sjansene som byr seg fremover. Vi er enige her hjemme om at denne muligheten skal vi ta godt vare på! Jeg ønsker å ha min egen arbeidsplass her hjemme, og reise ut på oppdrag iblant. 

Jeg er trygg på at det er riktig av meg å jobbe med WeLG Foredrag! Så lenge det fungerer her hjemme, og min helse holder seg stabil. Vi er på en måte sammen om dette selv om det er jeg som gjør jobben. Det er kjekt å våge! Men jeg innrømmer glatt at det også er skummelt og usikkert. Men jeg har tatt et valg. Jeg skal gjøre det jeg kan for å oppnå mine drømmer. Det føles veldig godt. 

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg