Sminken “skrur” meg på!

Man kan si mye og mangt om bruken av sminke. Jeg merker at det gjør noe meg mentalt. Det er faktisk slik at jeg på en rar måte “skrus”på når sminken kommer å plass! Jeg vet at det er både positivt og negativt. Man skal jo ikke trenger sminke som en maske i hverdagen. Men så kan jeg ikke unngå å merke at det hjelper meg. Jeg blir mer selvsikker, og jeg føler meg finere. Det gir meg en liten krykke. Jeg merker at det virkelig setter hodet mitt i gang. De dagene hvor jeg går her hjemme uten sminke, blir ofte mer daffe og ikke så produktive. Men så har jeg de dagene hvor jeg steller meg. Som oftest produserer jeg mer innhold til blogg og firma disse dagene. Det er rart hvordan slike ting kan påvirke oss. Men jeg forsøker å ikke bli avhengig av sminken, og kjører ofte sminkefrie dager og helger. For jeg vil ikke slukes inn i en verden der jeg trenger en maske for å delta!

Vi har ikke vondt av å pynte oss i hverdagen. Min frykt er vel heller den at jeg vil være sterk i meg selv. Jeg liker ikke tanken på at slike ytre ting skal være så viktig. Det gjelder å finne en fin balanse på disse tingene i hverdagen. Jeg trenger ikke løpe rundt som en jåledukke med falske vipper og trutmunn. Jeg vil jo gjerne at folk skal ta meg seriøst. Jeg tror at det fungerer bra slik som jeg gjør nå. Det er ikke nødvendig å ta det mer ut enn dette. Jeg trives med å pynte meg litt i hverdagen. Det er en ny verden for meg. Jeg har sminket meg i perioder før også, men aldri på samme måte om nå. Nå har jeg satt meg mer inn i hvordan man gjør det. Jeg koser meg mer med det, og ser på det som egenpleie og velvære. Det er viktig å unne seg litt av alt her i livet. Men jeg vil veldig gjerne være glad i den naturlige meg. Det jobber jeg med.

Jeg tror ikke at jeg kan konkludere med det ene eller det andre her. Jeg må heller ha fokuset på å bevare den indre meg, og være glad i den naturlige meg. Ikke stresse dersom jeg poster et bilde hvor kvisene eller munnsåret viser. For det er en naturlig del av hverdagen. Vi er vanlige mennesker, og ikke noen dukker. Det fine er at vi kan leke litt, og pleie oss litt. Men likevel elske det som er ekte og naturlig!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg