Hva er det som gir meg fremgang?

Jeg har hatt en stor utvikling i livet mitt de siste årene. Særlig etter at jeg flyttet vekk fra Egersund. Det er mange som legger merke til den endringen som har kommet i livet mitt. Jeg er nå mye tryggere en før. Det handler mest av alt om at jeg nå er omringet av kjærlighet, forutsigbarhet, trygghet og respekt. Det er de viktigste rammene i et liv. Det er endelig kommet på plass i livet mitt igjen. Jeg er svært heldig som får oppleve det. Mange tror kanskje at jeg stapper meg full med medisiner for min mentale helse, men det er ikke tilfelle. Jeg har alltid vært veldig opptatt av å komme meg gjennom mine prosesser. Jeg ønsker ikke at de skal utsettes på grunn av medisinbruk. Men jeg er ikke helt medisinfri. Traumene hjemsøker meg i blant så heftig at det er nødvendig med litt hjelp.

Men jeg blir friskere fordi jeg har funnet den stabile basen som gir meg trygghet og ro. Sammen med min kjære ektemann og barna mine så har vi det fredelig og godt. Det har gitt meg enorme muligheter til å få et bedre liv. Jeg har tatt tak i denne muligheten, og jobber meg gjennom de ulike prosessene i livet. Det er noen ganger veldig tunge tak. Men vi kommer oss gjennom det. Jeg har gode tanker om vår fremtid. Jeg er helt sikker på at der ligger mye spennende og venter meg oss. Jeg er så heldig som har et håp. Det har jeg fått takket være mine verktøy som jeg bruker daglig. Det gjør livet lettere og lysere. Jeg får muligheten til å skape min egen fremtid sammen med familien min. 

Åpenheten hjelper meg. Jeg slipper å leve med en maske. Jeg føler meg endelig som et helt menneske. Jeg har nok færre sperrer enn andre mennesker, men det lever jeg godt med. Jeg tror nemlig at samfunnet også trenger slike som meg. Vi er ikke skrudd sammen likt, og jeg er på min måte. Det håper jeg at folk kan respektere. Jeg er nemlig veldig klar over at jeg velger andre løsninger enn mange andre mennesker ville gjort. Jeg velger å følge magefølelsen og hjertet mitt. Hjernen er også koblet på, men jeg lytter til hele kroppen min! Det har blitt et viktig verktøy for min del! Jeg gleder meg veldig til å se hvordan livet blir fremover.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg