Jeg er ikke redd for å filme lenger!

 

Jeg har begynt med YouTube, og jeg legger vanligvis ut en vlogg hver ukedag. Det er noe som jeg har tenkt på ganske lenge. Men jeg var redd for å filme meg selv. Jeg var engstelig for utseendet mitt, og at jeg skulle føle meg veldig stygg atter en gang. Og jeg skal være ærlig å si at det har vært en ganske stor terskel for meg. Mange tror sikkert at jeg ikke bryr meg noe om å ta bilder eller video. Men sannheten er at jeg har måttet jobbe meg gjennom det. Negative tanker om meg selv har florert i lang tid inni hodet mitt. Men jeg har sakte men sikkert eksponert meg selv for det. Nå kan jeg si at det føles faktisk ganske greit å filme. Jeg kan nå gjennomføre det uten angst. 

Noen dager er selvfølgelig verre enn andre. Men jeg var veldig bevisst på at jeg ikke skulle lage en perfekt fasade på vloggene mine. Jeg har derfor filmet meg selv både med og uten sminke. Jeg velger å være meg selv på godt og vondt. Jeg ønsker ikke å fremstille meg selv annerledes enn det som er virkeligheten. Jeg snakker åpent om psykisk helse på vloggene også. Her skal det ikke være noe falskt eller usant. Jeg har våget meg ut på ganske dypt vann nå, men det føles veldig ok. Jeg er stolt over at jeg våger, og jeg merker at det gjør meg sterkere. Jeg har lyst å nå ut til Dere, og da må jeg legge vekk den sjenerte delen av meg selv. Jeg kan fortsatt verne om det som jeg ønsker å ha privat. Det er veldig godt å ha kommet i gang med dette prosjektet på YouTube.

Jeg håper inderlig at vloggene mine kan motivere, inspirere og spre kunnskap om psykisk helse. Jeg vil så inderlig gjerne gjøre det jeg kan for å spre mer kunnskap om hvordan det er å leve en psykisk diagnose. Jeg kan ikke få sagt det ofte nok. Vi er vanlige mennesker med litt ekstra i ryggsekken. Vi har erfaringer som tynger oss litt ekstra. Jeg ønsker å fjerne stigmatisering og tabu. Jeg er bare en stemme, men jeg vil bruke den så godt som jeg kan! Da er video et veldig sterkt og direkte virkemiddel som når ut! Jeg blir veldig glad dersom du vil følge WeLG Foredrag på YouTube!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg