Jeg føler meg fin!

Det er veldig rart å skrive at jeg føler meg fin. For gjør jeg virkelig det? Klarer jeg endelig å se at jeg er vakker? Har jeg endelig erkjent overfor meg selv at jeg er god nok? Svaret er mer ja enn nei. Og det ser jeg på som en stor fremgang i livet mitt. For jeg har alltid tenkt at jeg er stygg. Det har alltid vært de vonde setningene som har fått hatt overtaket på meg. Men jeg merker at det er ikke så ille å se seg selv i speilet lenger. Jeg tar ikke så fort til tårene, eller sier negative ord til mitt eget speilbilde. Der har skjedd en endring, og den har kommet veldig gradvis. Jeg føler meg ikke som en supermodell. Men jeg føler meg faktisk ganske så fin. Det hadde jeg ikke trodd. Jeg bruker god tid på hår og sminke. Jeg tenker over hvilke klær og sko jeg skal bruke. Jeg har et ønske om å se bra ut, og føle meg mer feminin i hverdagen min. Det er mange ting som har endret seg i livet mitt de siste årene. Men dette kommer veldig overraskende på meg selv også faktisk. 

Jeg forsøker å kose meg. Senke skuldrene ned, og bare nyte min hverdag her og nå. Ikke tenke så veldig mye, men bare være meg selv. Være god nok akkurat slik som jeg er. Være snill mot min egen kropp, og godta mitt eget utseende. Det handler om å ikke kjempe en krig mot seg selv. Legge ned stridsøksen, og heller være snill mot den kroppen som man faktisk har. Jeg har gitt meg selv så mye juling. Det trenger jeg ikke mer. Nå vil jeg heller ta ekstra godt vare på meg selv, og være god. Jeg klarer endelig å smile til meg selv i speilet, og det gjør meg skikkelig glad! Heldigvis har jeg forhåpentligvis mange år igjen av livet mitt, og jeg vil bruke dem godt. Jeg skal jammen tillate meg selv å endelig blomstre! For det er ikke noen andre enn meg selv som hindrer det. Jeg lever trygt og godt nå, og alt ligger fremfor meg. Jeg skal nyte de gode stundene som kommer min vei!

Jeg har brukt lang tid på å innse disse tingene. Det har vært vanskelige stunder. Jeg vet at de vonde dagene kommer tilbake igjen. Men da skal jeg ikke gå i en samme fellen igjen. Jeg fortjener å ha det godt, og det kan jeg sørge aller mest for selv! Jeg skal kose meg på badet. Jeg skal kle meg fint i hverdagen, eller gå i koseklær når jeg ønsker det.  Velvære og sminke har blitt en del av min hverdag. Jeg koser meg!

Vi blogges!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg