Jeg kan ikke være sjenert!

Jeg har valgt å være synlig på internett. Kanskje ikke så veldig mange som kjenner meg enda, men der er en del personer som kjenner til bloggen eller YouTube kanalen min nå. Da kan det ikke nytte å være sjenert! Jeg må tåle at andre mennesker plutselig kjenner meg igjen, og lurer på hvor de kan ha sett ansiktet mitt før. Da må jeg våge å si at det nok er via internett de kan ha møtt på meg. Dette er ikke noe stort problem for meg, men det har faktisk hendt en del ganger allerede. Jeg merket at det var litt flaut å si at jeg var en blogger/vlogger. Jeg har jobbet litt med meg selv når det kommer til akkurat den flauheten. For jeg er ikke flau over bloggen eller YouTube kanalen min! Jeg er faktisk heller stolt over det som jeg faktisk har produsert helt på egenhånd. Jeg kunne valgt å gi popp, og bli liggende passiv i sengen min. Men jeg har heller valgt å forsøke å skape noe helt eget. Noe som jeg kan holde på med her hjemme i mitt eget tempo.

Det er mange mennesker som tror at jeg har veldig høy selvtillit og er mega tøff! For hvordan kan jeg makte å filme meg selv dersom jeg egentlig sliter med selvtilliten min? Det har jeg faktisk lurt på selv også. Men jeg har et veldig sterkt formidlingsbehov. Jeg føler at det er en egen frihet å få skape sine egne formidlingskanaler på internett. Jeg hadde over 80 000 besøk på bloggen min i fjor. For meg er det mye. Jeg har skapt det fra ingenting. Jeg vet at mine tall er små i den store sammenhengen. Men for meg er det stort likevel. For jeg er på vei et eller annet sted. Og det er min egen fortjeneste! Det er ikke noen andre som gjør jobben for meg. Her er det mine egne ord og ideer som settes ut i live. Jeg er ikke en ekspert verken på blogg eller YouTube. Men jeg elsker å jobbe med det, og lærer nye ting hele tiden. Jeg vet at tiden snart er inne for å lage dette til en “skikkelig” jobb. Jeg er veldig spent på hvordan dette vil gå fremover. 

Jeg skal ikke stå bortgjemt i et hjørne! Jeg skal ikke trues til stillhet. Jeg skal fortsette med min formidling, og jeg skal gjøre det på min egen måte. Jeg må dra frem det jeg har av selvtillit. Jeg skal ta små steg om gangen. Da klarer jeg nemlig å henge med i svingene. Det er viktig å bygge en solid plattform. For jeg ønsker å være med lenge. Jeg skal ha min egen lille plass i samfunnet!

PS her er linken til dagens video på WeLG Foredrag sin YouTube kanal:

https://youtu.be/K9JXNJo1zCU

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg