Lytt til Deg selv!


Licensed from: pixel2013 pixabay.com 

Det er veldig viktig å lytte. Men man kan ikke bare lytte på det andre sier. Veldig mange ganger er det faktisk enda mer viktig å lytte til deg selv. Hva sier magefølelsen din? Hvilke valg skal du ta ? Kjennes dette riktig ut, eller er det noe som skurrer veldig? Jeg har blitt mye bedre på å lytte. Det er faktisk en veldig viktig egenskap. Jeg har blitt gradvis tryggere på meg selv, og da er det enklere å lytte til sin egen stemme på en god måte. Vi har alle sammen positive og negative sider. Det er ikke noen som er helt perfekte, eller som alltid gjør alt riktig. Men vi må våge å lytte til vår egen magefølelse. Jeg har virkelig kommet meg lenger på den prosessen. Nå er jeg faktisk veldig opptatt av å kjenne etter på ordentlig. 


Licensed from: KIMDAEJEUNG pixabay.com 

Jeg tenker meg nøye om før jeg tar et valg. I hvert fall dersom det er noe som påvirker andre enn kun meg selv. Det handler om ansvarsfølelse, og jeg kjenner sterkt på den i forhold til familien min. Jeg vil alltid sette dem aller først, og de betyr alt for meg. Men jeg trenger frihet til å kunne gjøre det jeg ønsker. Så da må man tenke nøye over sine valg, og lytte litt ekstra til hva som skjer inni deg. Det er ikke alltid at jeg velger riktig. Men stort sett så går det riktig vei med meg nå. Det handler om veldig mange tin. Livet har endret seg betraktelig, og jeg kan se mitt eget liv fra mange kanter. Jeg har fått en stor og dyp selvinnsikt siden jeg har gått i terapi siden 2010. Det begynner å bli noen år for å si det slik. 


Licensed from: KIMDAEJEUNG pixabay.com 

Våg å lytte mer på deg selv! Vær mer bevisst på hva som foregår inni deg, og hva som skjer når du tar et valg. Får du en god følelse i kroppen, eller sprer det seg en uggen stemning i magen din? Føler du deg sikker på avgjørelsen, eller er det fortsatt vanskelig for deg? Ta noen steg tilbake, og bruk mer tid dersom du trenger det. Og så er det ikke noen skam å snu! Jeg har tatt noen dårlige valg i livet mitt som fikk veldig store konsekvenser. Det må jeg bære med meg resten av livet. Men jeg har også valgt å endre livet mitt. Det var faktisk det aller viktigste jeg noen gang har bestemt meg for. 

Livet handler om valg. Noen ganger treffer man midt i blinken. Mens noen ganger bommer man kraftig. Sånn er bare livet.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg