La oss snakke hverandre opp istedenfor ned!

Licensed from: sweetlouise pixabay.com 

Licensed from: geralt pixabay.com 

Alle mennesker opplever fra tid til annen at andre mennesker ikke vil oss selv. Det kan skyldes veldig mange ting. For noen så er det en konflikt som ligger bak. Noen ganger møter man på sjalusi. Jeg blir lei meg når jeg opplever at andre mennesker snakker meg ned, eller prater stygt om meg og mine. Det er noe som jeg ikke tolerer, og som jeg virkelig kan bli veldig sint for. Men jeg har også lært meg at noen ganger er det best å forbli stille. Det er noe med at jeg ikke ønsker å havne ned på det samme nivået som den personen er på. For når man ikke kan snakke fint om et annet menneske, så har man faktisk et problem som bør tas tak i. Det er først og fremst den enkelte personen som kan  fikse opp i dette selv.

Licensed from: Wokandapix pixabay.com 

Jeg forventer at andre mennesker respekterer meg og mitt liv. Det trenger ikke være slik at alle skal like det jeg gjør. Men man kan la folk få leve i fred, og ikke blande seg i ting som ikke er deres sak. Jeg har tatt mange valg som ikke alle har likt. Men det har jeg mine egne grunner til. Jeg er nødt til å respektere at der finnes andre syn på den saken. Så jeg pleier ikke å kommentere noe når jeg mottar sjikane eller ukvemsord. Da forsøker jeg å være rolig og kontrollert der og da. For som regel så nytter det ikke å krangle med et menneske som allerede har lagt meg for hat. Det er bortkastet energi. Jeg lever heller videre med de menneskene som virkelig betyr noe for meg helt privat.

Licensed from: geralt pixabay.com 

Det har hendt at jeg har fått sjikane på internett. Jeg stengte kommentarfeltet på grunn av det. Men det har også skjedd et par ganger på Facebook. Da trengte jeg ikke å gjøre noen verdens ting selv. For mine venner tok til motmæle, og stoppet det kjapt og brutalt. Det var godt å se at mine venner valgte å støtte meg der og da. Jeg har ikke tenkt å åpne opp igjen kommentarfeltet igjen. Det er jeg ikke sterk nok til å takle. Jeg ønsker meg fremgang, og da gir jeg ikke meg selv trøbbel. Men alle sammen kan kommentere på Facebook, og det pleier å være veldig hyggelig! Jeg skulle ønske at man kunne ha et mer positivt fokus.

Licensed from: geralt pixabay.com 

Jeg vil at vi skal gi hverandre ros og respekt! Vi har hvert vårt liv, og vi velger selv hvordan vi skal leve det. Jeg vet at jeg selv kan reagere iblant. Men det er ikke så ofte jeg velger å si det høyt. Og i hvert fall ikke på internett. Jeg deler mine tanker og meninger på bloggen min. Men jeg angriper ikke personer der. Det har kun skjedd en eneste gang. Da hadde jeg sterke grunner. Men det blir ikke flere ganger samme hva som skjer i fremtiden. Bloggen min skal være et sted hvor jeg kan dele mine tanker og følelser. Jeg har trivdes med det i flere år, og kommer ikke til å angre på det som jeg har skrevet der.

Vi blogges!

Følg gjerne WeLG Foredrag på YouTube og Instagram!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg