Jeg må prioritere riktig!

Licensed from: TeroVesalainen pixabay.com 

Det er mange baller i luften på samme tid hos meg. Jeg har alltid noe som jeg kan eller bør produsere til min blogg eller YouTube kanal. I tillegg kommer alle mine verv i frivillig arbeid. Det er mange ting som jeg føler er like viktige, og da kan jeg slite med å prioritere riktig. Jeg har blitt enig med meg selv om å jobbe med akkurat det problemet. For jeg ønsker å ta godt vare på meg selv midt oppi alt som skjer. For klapper denne damen sammen, så stopper alle kanalene mine opp og jeg mister mitt opparbeidede publikum. Alt henger sammen ,og jeg må være litt forsiktig med min tidsbruk fremover. Jeg har satt meg noen mål, og jeg har laget en bedre plan for mine dager. Det er noe som jeg har mer og mer behov for. Jeg har en del ting som skal gjøres, og da er det viktig å ha en kjøreplan som faktisk kan fungere i min hverdag.

Licensed from: geralt pixabay.com

Det er nok mange kvinner der ute som kjenner seg igjen. Man vil så inderlig gjerne rekke over det aller meste, og være en slags superkvinne. Men så lærer vi alle sammen at vi ikke trenger å stresse så fælt. For vi er gode nok akkurat slik som vi er. Samfunnet krever likevel ganske så mye av oss, og vi må skaffe oss en hverdag som fungerer. Det har jeg jobbet en del ,med de siste årene. For jeg har måttet prøve og feile en hel del for å finne svaret. Nå vet jeg at det ikke er mulig for meg å makte en vanlig jobb lenger. Jeg må kunne styre det helt selv, og kunne ta manga pauser i løpet av dagen. Min helse er ikke noe å spøke med, og jeg vil være i så god form som overhodet mulig. Det fortjener både jeg og min familie. Jeg har derfor satt opp noen punkter for meg selv. Så har jeg satt meg ned og tenkt over mine mål. Hvordan skal jeg klare å oppnå disse målene, og samtidig fungere fint som mamma og ektefelle?

Licensed from: kalhh pixabay.com 

Jeg kommer til å jobbe mer strukturert fremover. Det er viktig for meg å komme godt i gang med dagene. Få ungene på skolen, og så stikke på trening. Så er det dusj og mat. Deretter blir det jobbing med firmaet mitt. Jeg skal innom Kjøkkenprat og Musikkterapi. Men jeg skal uansett produsere to innlegg til bloggen, og en video til YouTube hver dag. Jeg vil gjerne ha en del fri i helgen, så jeg passer på at blogg og video er ferdig innen fredag. Det hender at jeg filmer litt i løpet av helgen dersom det er naturlig. Jeg merker allerede at ukene mine er bedre, og jeg kan slappe mer av sammen med ungene på ettermiddag og kveld. Jeg skal kjøre dem på deres aktiviteter, og så skal jeg innom Line Dance minst en gang per uke. Det er nemlig veldig viktig for meg å ha litt av alt. Så blir det noen pauser på sofaen innimellom de ulike øktene. Sånn går dagene mine.

Det er godt å ta noen grep iblant. Være oppmerksom på hvordan man faktisk lever livene sine. For meg så er helsen en stor utfordring, og det koster meg masse krefter. Men jeg kan ikke gi opp drømmene mine! Det er viktig for meg å holde meg så aktiv som mulig. Da kan jeg oppnå mine mål, og jeg kan kjenne at jeg virkelig lever!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg