JEG ER IKKE ET OFFER!

 

God kveld!

Jeg er glad for at jeg valgte å blåse litt ut i gårsdagens innlegg. Det var på tide å lette på trykket, for å si det sånn. Og jeg angrer ikke på at jeg sa i fra. Takk til alle dere som har sendt meg fine ord og oppmuntringer. Jeg er glad for å ha deres støtte. Noen ganger så kjenner jeg bare at det blir mye, og jeg gidder ikke bare å ta i mot. Noen ganger svarer jeg derfor tilbake.

Noen mener at jeg gikk i offerrollen. Det er jeg ikke enig. Jeg stod opp for meg selv, og gav beskjed om det som jeg ikke følte var greit. Etter mange år med mye vondt, har jeg endelig følt på et vendepunkt, og jeg har tatt tilbake livet mitt. Jeg ble da såret over negativitet, og bar det inni meg over tid. Da ble den siste dråpen akkurat litt for mye, og jeg valgte å si det høyt.

Jeg er ikke et offer. Men jeg har kjempet hardt for å endelig klare meg bra i hverdagen. Det vil jeg gjerne nyte på min egen måte, og jeg trenger ikke deres kritiske røster på alt jeg gjør. Selvsagt skal jeg ta i mot kommentarer, men jeg har min grense for hva jeg tolerer og ikke. Kanskje er jeg ekstra sårbar, og har kort lunte. Men sånn er jeg, og jeg må ta vare på mine følelser.

Klem fra Wenche

4 kommentarer
    1. Helt enig med Mari her.
      Det er du selv som setter deg i offerrollen, gang på gang, med dine egne utsagn.

    2. Det var jeg som skrev du inntok offerrollen. Basert på følgende utsagn fra deg:

      Men jeg velger faktisk å ta bedre vare på meg selv, og har tatt noen steg videre i mitt liv, Er det ikke lov?

      Hvorfor må jeg bli sittende her, og ikke kunne skrive om noe annet enn psykisk helse?

      Da blir visst denne bloggen helt feil for enkelte mennesker, og alt jeg gjør er visstnok helt galt.

      Om du ikke selv ser at du inntar offerrollen, har du litt å gå på med tanke på selvinnsikt. Som jeg også skrev i samme innlegg, unner nok de aller fleste deg både oppturer og gode dager. Og du står selvsagt fritt til å skrive og gjøre som du vil. Det er ikke dét det handler om, men at du ikke tåler at andre ikke heier på valgene og fokuset mtp. forbruk og overdrevent utseendefokus.

      Så enkelt: du gjør som du vil, men skal du dele «alt» offentlig, bør du tåle kritikk uten å komme med at «vi» er stygge med deg og ikke unner deg noe godt. DA går du i offerrollen, og det kler deg dårlig.

    3. Nettopp og det er lov! Har sett det veldig mye de samme som bare skriver dritt og tenker er det ikke mulig og blokkere dem..? Forstår ikke at de gidder lese hvert innlegg når de ikke synes det gir dem noe. Du har virkelig grunn til å være stolt over den du er idag🌼🌸🙋‍♀️ Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg